zaterdag 12 november 2016

Een jas voor goudlokje

Jackie van Ienemiene

We zochten al een paar weken voor Emmelieke ( Goudlokje wegen haar haarkleur) een  klassieke jas moest het worden, draagbaar op rokjes en kleedjes. Veel winkels afgezocht maar niets naar mijn zin gevonden . Dus zijn we maar zelf aan de slag gegaan met een patroon dat hier al een paar jaar in de kast lag .
De zoektocht naar de gewenste stof was een hele opgave en hebben we online gevonden bij den depot. Voor de voering heb ik een nepbontachtige stof gekozen lekker warm en zacht. Daar de voeringstof zo glad was heb ik deze ook gebruikt voor de mouwen. Ik had eerst zakken gestikt in de jas maar deze deden de jas nogal pafferig vallen en heb ze dus terug verwijderd. We gingen voor maat drie jaar maar we hebben de jas toch 3 keer kunnen versmallen . Vooral de mouwen waren veel te breed voor Goudlokje. Dus na 3 pasbeurten zat de maat eindelijk goed en konden we de jas helemaal afwerken. En eerlijk ik ben super blij met het resultaat .

 
 

 


















 




 Buitenstof Den depot
Voeringstof Stich en co
Patroon Ienemiene Jackie