vrijdag 26 augustus 2016

Een Ole voor het nieuwe schooljaar.

Enkel weken gelede bestelde ik dit patroon daar ik  al zoveel mooie ole's zien passeren had .

Ik maakte een omkeerbare Ole zonder kap in standaard maat en werkte deze af met kamsnaps. Naar mijn gevoel vallen de maten erg klein . Mijn zoon is niet van dikste maar vind de standaard versie toch niet erg ruim vallen. Het patroon heeft een duidelijke werk beschrijving met foto's. ( toch altijd iets makkelijker) Wat ik wel ondervonden heb is als je de kraag met knopenpad verstevigd met vlieseline en de vlieseline tot helemaal onderaan het knopenpad strijkt de heupboord niet zo mooi valt. (het trekt een beetje) Het valt beter als de versteviging tot een 5 tal cm boven de onderkant van het knopenpad komt dan valt het soepeler, en krult de onderkant van het kopenpad niet naar boven; ( Of het kan zijn dat ik misschien iets fout doe waardoor dit naar boven krult . )

 Hij had niet zoveel zin in een fotosessie .






















Patroon: Zonen 09 ole
Stof: Klijntje ( maar is er niet meer)





2 opmerkingen:

Lunatiek zei

Oh, mooi zeg!! Heel leuk resultaat!

Dat patroontje ligt hier ook al een tijdje klaar, maar nog niet aan begonnen.

Finnelieke zei

Dan zie ik jou resultaat binnenkort verschijnen op je blog :)