zondag 7 juni 2015

Polo en jumpsuit

Polo T-shirt en jumpsuit 









Dit was de eerste keer dat ik een polo maakte voor Finn. Want hij is in een fase dat hij geen hemden wil aandoen enkel T-shirts en een polo ligt een beetje tussen de twee. Ik gebruikte hiervoor het patroon van la maison victor ( Liam) . Hij heeft normaal maar 128 maar de patronen van LMV vallen erg groot uit ,dus tekende ik een 128 maar tekende geen naadwaarde aan, enkel zoom onderaan; In plaats van lange mouwen maakte ik er een zomer versie van met korte mouwen.
Voor de onderkant van de kraag nam ik een contrasteren kleur in tricot en de knopen zijn Kamsnaps . Eerlijk had ik liever knoopsgaten gestikt maar heb er slechte ervaringen mee in tricot en wou de polo niet om zeep helpen.Daar er nog genoeg stof over was gebruikte we deze voor een jumpsuit voor de kleine zus Emmelieke een stoere jumpsuit met auto's voor meisje .  Hier is echter geen patroon van ik tekende dit over van een bestaande short en t-shirt. Ik zal hiervan komende maand nog een tutorial posten .












Stofje van kersenpitje (www.kersenpitjed.be)
Patroon polo La maison victor
Patroon jumpsuit zelf getekend.

3 opmerkingen:

Mamadammeke zei

Prachtig hemdje!

Mamadammeke zei

Allee, prachtig polo t-shirt bedoel ik ;)

Finnelieke zei

Bedankt :)